Skillnad på unge och unge trots allt

Under våren följde jag dagligen på NLT:s webbsida hur ett blåmespar kämpade med att bygga bo i den fågelholk som tidningen satt upp. Genom en inmonterad webbkamera i holken kunde vi följa varje steg i fågelparets strävanden att tillföra världen ett antal nya individer och det var faktiskt både spännande och lärorikt.

                                              ParusCaeruleus.jpg
               Kan det kanske vara en Ockelbo-mes eller möjligen en Victoriansk svansvippare?

Nu ser jag i samma tidnings nätupplaga att vi kungliga undersåtar får den stora äran att istället för att följa vårens bevingade blåmespar övergår till att följa det oerhört spännande graviditetsförloppet för vår blåblodiga(?) kronprinsessa genom webbsidan Familjeliv.se. 

Med hjälp av en "Graviditetskalender" får man veta att "så stor är din bebis nu", är inte detta fantastiskt? Det enda jag saknar för att komma upp i samma intressenivå som blåmesparet i våras är en webbkamera i den kungliga holken där vi i realtid kunde följa hur hertiginnan av Västergötland växer och timme för timme hanterar sitt välsignade tillstånd. Vore spännande att se om den vingklippte Ockelbo-hannen kanske tittar in i holken på kvällarna för att göra honan lite sällskap under "ruvningen", kanske till och med har med sig lite mat i näbben, eller om han bara sitter och häckar på krogen med sina polare.
    
Vi avvaktar under oliiiiidlig spänning vad som händer. 


Kommentarer
Postat av: Ing-Marie

Visste inte att det fanns en sådan sida, "Familjeliv"! Men det är bra att du har full koll på tronarvingen Ronny, så kan jag ägna mina tankar åt annan verk/värksamhet ;-)

2011-09-05 @ 22:57:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0