Den gångna helgen gick i fårens tecken

Så var jag tillbaks på banan igen. Har haft lite andra uppdrag under de senaste dagarna varför bloggen har legat i dvala. Det är väl detta som är många bloggares dilemma, att få tiden att stämma med vad man vill ha framfört.
 
              
                      Skulle kunna skriva en rolig bildtext men avstår


Vi har varit "australiensare" under några dagar hustrun och jag då vi fick det hedervärda uppdraget att sköta får samt andra husdjur hos son och sonhustru i Binneberg då de själva tillsammans med sonen Erik snart två år har gjort kungliga huvudstaden. Att vara fårfarmare är faktiskt både spännande och rogivande, får är ju lugna djur som inte kräver några stora åthävor. Det räcker att sitta i skuggan och lyssna till cicadornas sång och låta herdestaven stå lutad mot päronträdet.

Aj då, där flög tankarna iväg en aning, det var väl inte riktigt så det var. Snöblandat regn, dimma och nollgradigt, vem sitter då under päronträdet tro, ja i alla fall inte jag det kan jag lova. Ut fort som attan för att ge fåren lite hö, in lika fort för att slippa bli som de tjockpälsade gotlandstackorna där de kommer knäande från hagen, med minst hundra kilo regnvatten i pälsen.

                           
                       Arkivbild på  Amanda och Adam vid tävling i Mellerud

Samtidigt var det klubbhoppning hos LRK i helgen. Unga fröken Larsson (Amanda) på Adam lyckades bli klubbmästare för juniorer på privathäst och knep en andra placering i seniorklassen. Bra gjort tycker jag och hoppas hon tycker detsamma. Har nämligen inte pratat med henne själv efter tävlingen utan inhämtat rapporter från annat håll (mamma Susanne).

          
         



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0