Stressad - datorn jagar mig?

Att sitta fastlåst i datavärldens mysterier utan att kunna komma loss gör mig otroligt stressad. Har för tillfället kört fast i mitt redigeringsprogram Page Maker där jag trots supportsamtal till olika instanser fortfarande inte kommit ur fängelsecellen. 

                                     
        Känns som om dataproblemet är i den här storleken.....         Egentligen är det nog bara så här stort...

Kanske att jag kommer på problemet om jag skriver ner det i det här forumet? Låter visserligen inte speciellt troligt men det är i alla fall en stunds terapi för att rensa hjärnan från Page Maker-tankar som legat och gnagt i två dar utan att jag lyckas koppla mig förbi irritationsmomentet.

Det akuta problemet:
Har på min stationära dator skapat ett antal dokument (produktblad) i Page Maker där jag länkat bilder och tabeller till respektive dokument (tabeller skapade i Adobe Table 3.0). Problemfritt enkelt och lätthanterat vid användning på källdatorn.

Problemet dyker upp då jag kopierar hela produktbladskatalogen med tillhörande underkataloger till min Laptop. Om jag då gör en ändring i exempelvis en tabell i Page Makers tabellprogram Adobe Table 3.0 så tillåts jag inte exportera och spara den ändrade tabellfilen utan får meddelandet "Can´t flush volume" vilket gör mig helt ställd. 

Källdator och måldator har samma PM-version 6.0 så det borde inte vara nåt problem. Länkningarna görs ju fortfarande från samma kataloger som i källdatorn. Den som kan komma med tips som löser problemet kommer jag att utse till "Dagens Problemlösare" och rikligen belöna!!

Välkomna att tipsa, jag tar emot allt som kan göra att min vardag blir så där avstressad som den normalt brukar vara. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0