Tack, jag avstår lönen

Postens vd Lars G Nordström (inte släkt med Ove "Oven" Nordström) vad jag känner till har beslutat att avstå sin lön från Posten på 900 000 kronor i månaden.

- Jag gillar inte att det antyds att jag är girig, därför avstår jag från min lön under resten av min tid som vd för Posten.
Känns ju betryggande att han har sina fem miljoner per år i pension som gör att han överlever utan socialhjälp de närmaste åren..

                                                     
                                  Duglig.....                                     Oduglig....
 
Hedervärt säger en del, självklart säger andra. Jag är beredd att trots allt hålla med de som tycker att det är starkt gjort av Nordström. Fler svenska toppar borde börja tänka i samma banor. De som skall stå vid skampålen är naturligtvis Postens styrelse med Marianne Nivert i spetsen, hur i h-e tänker dessa vattentrampare, vad är det som gör att de får för sig att en vd för detta inavlade bolag måste ha en lön på 900 000 i månaden för att ta jobbet, vilket motsvarar nästan 50 normalt betalda postanställda. Han visar ju nu att han tar jobbet GRATIS bara för att slippa bli betraktad som girig. 

Dessa otroliga styrelseproffs som år ut och år in sitter och kliar varandra på ryggen borde självklart efter en sån här "affär" med omedelbar verkan få sparken. Inte ett styrelseuppdrag skall finnas tillgängligt för deras del i framtiden. Möjligen a-kassa med 650 kronor om dagen (om de varit medlem i nån a-kassa naturligtvis). Men som vanligt så står väl bolagen i kö för att erbjuda dem en styrelseplats, dessa skrupel- och tankebefriade samhällsomstörtare. Inget har förändrats genom åren trots alla så kallade affärer, rufflarna står där med byxorna nere emellanåt men skiter likväl att dra upp dem, skammen är inget som direkt plågar dessa samhällets skrymtare.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0