Berlusconi och campinglivet!

Efter några dagar med ganska låg aktivitet på bloggen är det dags att vakna till igen. Den största delen av den senaste veckan har nämligen gått i campingens tecken vilket gjort att skrivandet har legat i stort sett nere. Den camping jag bedriver är väl inte precis den form av camping som Berlusconi rekommenderade sina landsmän efter jordbävningen i Italien i veckan, nä tack och lov är det för min del camping under betydligt mer ombonade förhållanden.

        
                                       Lite rörigt under "byggtiden"

Att hustrun och jag under många år varit "stand-by"-campare innebär att det varje vår infinner sig nån sorts manisk panikkänsla. En panik som trots allt känns ganska behaglig, det gäller bara att komma igång med de där sysslorna som man vet ligger framför. Husvagnen skall ut från vinterförvaringen, tvättas, städas, kollas, provas, fyllas, ställas på plats och allt det där andra som ingår i det stationära campinglivet.

              
                                  Det är några pinaler som behövs för trivseln

Därefter: Golvläggning, tältresning, vindskydd, inne- och och utemöbler, gasolkamin, ugnar och blomkrukor, ja massor av prylar som bara måste finnas skall fixas på plats. Som många -inte alla- antagligen förstår  så tar det en ganska stor del av dygnets vakna timmar att få allt att fungera, men till slut är det bara att sätta sig ner, konstatera att det mesta är på plats och pusta ut. Då kommer nästa behov, bloggen måste få sin del av tiden igen, visserligen har beskrivna sysslor gjort att jag inte fått riktigt samma tid att fundera över de stora händelserna i världen men det dröjer väl inte så lång tid innan jag ojar mig och har synpunkter som vanligt.

                                                         
                                       Tar strypgrepp på sig själv ganska ofta...

Jag har ju redan nämnt en av veckans stora grodor, den Italienske klanten Berlusconis uttalande i veckan om just camping. Detta skulle man kunna ha åsikter om men det är faktiskt lite för enkelt, han diskvalifcerar sig själv tycker jag. Föga överraskande då det gäller denna skarpa ledargestalt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0