Var glad och bli frisk, livet leker!!

Ville bara meddela att jag från och med nu skall var glad och förnöjd, inte klaga och visa sura miner, inte reagera negativt på alla direktörsbonusar eller annat som egentligen enbart är rättvist här i världen om man bara tänker efter. Bara se det positiva i tillvaron.

                                                   

Läste nämligen i tidningen att man mår bättre om man är positivt inställd till sin omgivning. Det går till och med att bota sjukdomar genom att tänka positivt. Därför är det med extra entusiasm jag läser att Anitra Steen sett till att lyfta lönen med några futtiga tiotusentals kronor, att Zlatan tjänar 430 000 om dan o.s.v. Jag blir så glad när jag läser detta och känner med en gång att min rygg inte känns lika stel och jävlig längre. Healing, halleluja, nu börjar mitt nya positiva och friskare liv.

Att sen "Mats" och andra debattörer på Lidköpingsnytt vill avskaffa de flesta fackliga rättigheter gör mig ännu gladare, det riktigt spritter i kroppen då jag vet att han har så rätt i det han framför, facket har ju inte gjort annat än ställt till jäkelskap under alla år. Oj då, undrar om inte vänster knä börjar kännas bättre också, ingen tvekan om att mina positiva livssyn gjort underverk redan efter några timmar. Nu lämnar jag tangentbordet och sätter mig sjungande i bilen för att hälsa på Erik, den verklige glädjespridaren från Binneberg. Kanske det blivit ytterligare tillökning i fårhagen också. Vårfåglarna kvittrar, livet leker, det är vår!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0