LRK, klubben med många idealister!?

En alldeles speciell helg för min del beroende på att jag inte är engagerad i Lidköpings Ridklubbs stora nationella hästhoppning denna helg. Tidigare har mitt uppdrag varit att fungera som den mediala sammanhållaren, det vill säga att jag svarat för att massmedia med TV, radio, tidningar blivit engagerade i klubbens satsning, allt från förberedelser till tävling.



                                Kontroversiell bild.... ?

Tyvärr är det bara att konstatera att vissa inte klarar av att hantera detta med vem eller vilka som får "chansen" att figurera i media. Hur dumt eller ofattbart det än låter så fick jag som pressansvarig anonyma brev via posten men även mailbrev med tydliga avsändare som bad mig att avsäga mig uppdraget som pressansvarig. Varför undrade jag till att börja med. Jo orsaken var helt enkelt att jag uppfattades som en person som favoriserade vissa av klubbens ryttare, bland annat mitt barnbarn som fick "oskäligt mycket utrymme i media". Dessutom hade jag enligt mina kritiker "andra favoriter som vi inte kan acceptera".

Tycker själv att jag lyckades åstadkomma en kanonfin kontakt med våra mediala rapportörer och kände att vi som klubb hade lyckats etablera oss i mediasammanhang. Tyvärr så är detta klubbverksamhet på 2000-talet. Tror mig veta att ingen, eller i varje fall ganska få av mina kritiker läser dessa rader, men det känns ändå bra att i detta enkla forum få förmedla sina tankar. Tänk om dessa gnällspikar visste hur mycket tid och engagemang som alla inblandade i ridklubbens tävlingar lägger ner så tror jag tonen skulle vara en annan. Allt detta idéellla arbete för att ridskolans elever skall ha en chans att till rimligt pris utöva sin älskade sysselsättning. I stort sett alla intäkter från klubbens tävlingar används för att subventionera ridlektioner för ridskolans elever. Det som alla kanske behöver få reda på är att klubbens aktiva tävlingsryttare är de som minst får del av de intäkter som tävlingsverksamheten ger. Kontroversiellt men en sanning som kanske är värd att både notera och lägga på minnet för vissa! 

Kommentarer
Postat av: Helena Nordling

Jaså nu fick det vara nog, tyckte förståsigpåarna; så då kan du numera deltaga i publiken som intresserad morfar framöver?! Skönt...

Sa ja´nte JANTE...eller snarare DUNTE(du ska inte tro du är nå´t)

Kör hårt Ronny!

Helena

2009-08-31 @ 11:15:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0