Vi är förlorare, kungabarnen och jag

Nu måste jag bara ta chansen att hacka på kungahuset igen. Läser med fasa att "kungabarnen har förlorat 3,5 miljoner på finanskrisen". Stackars ungar, hur skall det nu gå med bröllop, utlandsresor, sportbils- och båtinköpinköp och andra noga inplanerade aktiviteter framöver? Kan ju inte gå till pappa kungen och be om förstärkning i kassan, även den stackars saten har ju drabbats oerhört hårt av finanskrisen, förmögenheten har ju minskat med åtskilliga miljoner. Hoppas han slipper gå från gård och grund och blir arbetslös dessutom, inte lätt att hitta nytt jobb i hans ålder. Silvia däremot kanske kunde ta jobb som spärrvakt hos SL, skulle bli en fin representant för denna alltid leende yrkeskategori. 

                                                  
                      Kungligheterna får väl dra ner på nöjesåkandet ett tag...

Enda trösten är väl att ungdomarna inte riskerar att öka på den dystra arbetsöshetsstatisitken. Så länge de inte arbetar utan med glada leenden uppbär bidrag från skattebetalarna så faller de ju utanför arbetsförmedlingens åtaganden. Behöver alltså inte några jobbcoacher som vägledare, det räcker med några skarpa finanslejon på banken så är framtiden räddad.

Känns bra att veta att jag själv inte förlorat några 3,5 miljoner på finanskrisen. Ibland är det en fördel att inte sitta på några stora pengahögar, risken blir på det viset betydligt mindre att man ramlar ner och slår sig fördärvad. Vågar inte tänka på hur det skulle kännas att "förlora 3,5 miljoner på finanskrisen". Själv har jag förbannat mig själv och mina placeringar då jag "förlorat" några få tusenlappar.
 
Men både jag och kungabarnen börjar se en återhämtning, troligtvis överlever vi även denna gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0