Vägverket lyssnar trots allt

Skällde på Vägverket i mitt förra inlägg. Fortsatte av bara farten och skickade även ett inlägg direkt till verket och hör och häpna, redan idag på eftermiddagen blev jag uppringd av en representant för Vv som ville fortsätta diskutera mina synpunkter. Fantastiskt vill jag påstå, att man tar sig tid att bemöta kritiken är hedervärt och gör att jag kan hoppas på en framtid för Vägverket Produktion.

                                       
                  Vägverket Produktion bygger, lagar, lyssnar och noterar

Personen jag pratade med, som förresten själv var hojåkare, hade full förståelse för kritiken, man hade för inte så länge sedan gått igenom problemet utan att komma till nån riktigt bra lösning. Vid större arbeten med denna metod där man täcker större delen av vägen på en längre sträcka sätter man regelmässigt upp varningsskyltar. Vid mindre fläckvisa lagningar är det upp till trafikanten att själv upptäcka vad som gjorts vilket innebär dessa risker jag påpekat.

Efter att jag föreslagit att man i alla fall bör starta en lagning på en raksträcka så framförallt vi MC-åkare hinner fårstå att detta arbete är påbörjat lovade han att ta upp tanken med berörda. Bara detta att Vv bryr sig lovar gott, sen återstår att se vad som händer. Kan väl påpeka att vi hann gå igenom ett antal andra spörsmål vad gäller vägunderhåll och nybygge men det är en annan historia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0