Dags att ta Time out

Nu i hösttider borde det finnas all tid i världen att underhålla bloggen med allehanda spirituella inlägg. Om inte direkt sprituella och själsligt utvecklande vid varje tillfälle så i alla fall inlägg med lite substans och innehåll, tankegångar som får läsaren att engagera sig i min syn på politik och tillvaron i stort. Om jag skall vara ärlig, vilket man som barn fick lära sig att vara, så har jag på senaste tiden tappat lite av glöden som måste finnas för att kunna åstadkomma nåt som i alla fall kan tänkas vara läsvärt.

Ytterligare en orsak är att jag på senaste tiden blivit så fullständigt uppslukad av att delta i samhällsdebatten att jag på nåt konstigt sätt tappat all annan vettig kontakt med verkligheten. Bara att lyssna på eller läsa olika nyhetsmedia gör att jag har svårt att fungera på ett normalt sätt. Har en förmåga att engagera mig så till den milda grad att mycket annat värdefullt i livet blir till ingenting. Detta är naturligtvis inte det optimala sättet att tillbringa sin pensionärstid, inte ens det näst bästa, därför gör jag som många andra gör i olika sammanhang, jag tar en TIME OUT!

 
                     Samhällsdebatten får vänta, nu gäller detta

Från och med nu och en obestämt tid framöver kommer jag enbart att ägna mig åt familjen, musiken, hästarna, bandy, hockey, motorcykeln, veckoträffarna med gamla arbetskamrater och ett antal andra mindre kontroversiella och lagom engagerande sysselsättningar. Självklart går jag inte i ide utan kollar även i fortsättningen vad som händer på den politiska debattfronten men har dyrt och heligt lovat mig själv och min omgivning att enbart lyssna. Den som känner mig vet att detta löfte är en enorm påfrestning i klass med att sluta röka men rökningen gick ju bra att komma över för tjugo år sedan så det går nog bra även denna gång.

Tack alla som har läst mina rader, hör gärna av er med synpunkter på mitt beslut, det skulle vara skönt med lite uppmuntrande och glada tillrop. Men jag klarar fortafarande av att ta en snyting också om det skulle vara så. Kanske jag trots allt känner för att kliva in i matchen igen i framtiden men i så fall får det nog bli i en annan division.

Kommentarer
Postat av: Helena

Time out! vad är det jag läser! Vad ska jag göra nu när jag har tid över och vill läsa mig till glädje, irritation, förvåning och ilska =)

Men jag förstår att du tar dig tid till familj och barnbarn; dessa fenomen känns roligare och mer engarerande att ta hand om och umgås med. Ha det gôtt, vi hörs!

2009-09-25 @ 08:51:17
Postat av: Oven

Kunde du inte hållit ut till september Ronny?

Antar att op. övertalning är lönlöst, men ändå.

En månadskrönika kanske du trots allt kan få ihop?

Men jag förstår dig. Vet hur tidskrävande det kan vara emellanåt och alla gliringar man får för att man bara sitter vid datorn. Hur hittar man en rimlig balans?

Vi synes, irl.

2009-09-25 @ 10:22:09
URL: http://ovenordstrom.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0