Isarna smälter säger forskarna, men inte i Vänern

Att isläget i Vänern blir allt besvärligare har jag förstått. Kanske att sjön denna smällkalla vinter till och med är så igenfrusen att skylten här nedan istället borde varna för svag is sommartid. Risken är väl att det sista isflaket lämnar in först i slutet på juli. Kanske är att ta i men jag talade med en bekant om isläget i Vänern och vi drog oss till minnes en vinter nån gång i slutet på 70-talet då de sista isresterna försvann vid Filsbäcksbadet den 20-21 maj. Sävare sångkör kommer väl traditionsenligt att sjunga in våren vid Filsbäck på Valborgsmässoafton men detta år som skridskoåkare. Frågan är då om skylten nedan gäller, då är ju vintern över och risken för svag is är inte längre aktuell.   

          Skulle vara intressant med en skylt som varnade för svag is SOMMARTID.

           
            Bilden är ett montage

Kommentarer
Postat av: Lea

Grym blogg du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)

2011-07-11 @ 15:04:32
URL: http://gravidforsakring.net
Postat av: Ronny

Hej



Gå in på blogg.se, tror att det var där jag hittade den. Själv är jag inaktiv bloggare sen en lång tid tillbaka och har ingen riktig koll på läget.

2011-07-11 @ 17:08:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0