Ruffel och båg har blivit dagens sätt att leva

Bluffsamhället expanderar utan att vi riktigt hinner värja oss. Våra politiker försöker lura oss med siffror som hämtats från deras olika tankesmedjor. Banker, försäkringsbolag, handlare och allehanda marknadsförare gör sitt yttersta för att vi skall falla för deras locktoner. Fick idag ett "erbjudande", självklart med mitt förnamn i fetstil, som erbjöd mig ett oerhört förmånligt betal- och kreditkort som kallades re:member. "Erbjudandet" innebar att första året kostade kortet ingenting därefter 195:- per år. Redan från början var kortet laddat med en kredit på 20 000 kronor som vid fullt utnyttjande innebär en årsränta på 16,4 %.  Rena gåvan från detta ockerinstitut!!

Precis när jag rivit detta fina erbjudande och slängt i papperskorgen ringde det på dörren. Öppnade och tänkte det var sonen Henrik som kom för att gå med på kvällens bandy. Icke sa Nicke, utanför står en dam av "utländsk härkomst" som det så vacker heter med ett inplastat foto på ett barn med lite vidhängande text. Hon ville komma in för att prata om denna stackars lilla och stod nästan på fötterna på mig innan jag bad henne fara åt... Ja kanske inte riktigt så bryskt men efter alla försök att på senare tid lura till sig pengar och annat äv aningslösa gamla så blev det att snabbt och effektiv köra ut månniskan och stänga dörren.

Jag är den förste att beklaga att samhället har blivit vad det är, ingen kan längre lita på nån utan det gäller att hålla sig på sin kant.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0