Medtrafikanter blir ibland ibland mottrafikanter

Brukar ibland (ofta) ondgöra mig över mina så kallade medtrafikanter som inte använder blinkers eller överhuvudtaget bryr sig om andra än sig själva. Funderar på vad det är som gör att vissa så fullständigt nonchalerar andra och enbart tänker på sig själv.

Gick för en tid sedan på N Torngatan då en bilist parkerade i två parkeringsrutor, alltså ställde bilen exakt med markeringen mitt under bilen, låste och gick därifrån. Lite provocerande stod jag och tittade ömsom på bilen ömsom på honom varför han tvärstannade och skrek "vad faen glor du på egentligen"? "Nja, inget speciellt svarade jag, jag tyckte bara det var intressant att se hur en bilburen egoist ser ut och nu har jag fått svaret". Han tvärvände, tog några snabba steg mot mig men tydligen fungerade en del av förnuftet trots allt för han vände på klacken och gick därfifrån. Fortfarande med bilen i två parkeringsrutor dock.

                           
                                     Det är svårt att köra bil och dessutom tänka...

Igår fick jag än en gång beviset på hur bilburna egoister fungerar, eller närmare, inte fungerar. Bilden ovan som är tagen på parkeringen vid Sparbanken Lidköping Arena visar varför jag ofta funderar på vad som finns innanför pannbenet på vissa körkortsinnehavare. Som nån lite skämtsamt uttryckte det "visst är det väl klantigt att parkera i mittraden". Javisst är det väl så, de får väl antagligen skylla sig själva. Hur som helst så blev det en skojig bild, i alla fall för oss som inte parkerat i mittraden. Kan undra hur det kommer att se ut på parkeringen på onsdag kväll då Villa spelar mot Vänersborg i hallen.  
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0