Varför inte spela med bästa laget?

Villa Lidköping utflykt i helgen blev väl sådär. En pinne mot Hammarby är klart godkänt däremot känns väl förlusten mot Haparanda/Tornio lite onödig. Jag ämnar inte lägga nåt större krut på att analysera matcherna men måste ändå få framföra mina funderingar kring laguttagningen. Utan att ha alla fakta i min hand så blir jag än en gång riktigt fundersam efter att ha läst dagens NLT.

                                       
                               Henrik Larsson, en spelare för dagens Villa

Mattias Nilsson var enligt tidningen sjuk och avstod fredagens match i Stockholm där istället Henrik Larsson spelade och gjorde detta riktig bra. Vad vore mest naturligt i detta läge för ledarstaben? Jo självklart att låta en frdagssjuk Mattias Nilsson vila även söndagsmatchen i Haparanda och fortsätta med en taggad Henrik Larsson på plan. Men inte Villa inte, där måste tydligen Mattias Nilsson finnas med om än lite halvknackig i kroppen vilket innebär att man skickar hem Henrik efter Hammarbymatchen.

Som sagt, jag har inte alla fakta men med det jag kunnat läsa mig till så blir jag oerhört fundersam. Denna fundersamhet finns hos väldigt många för tillfället, oavsett vem jag pratar med så har de uppfattningen att Henrik Larsson måste få mer speltid. "En spelare för framtiden" säger ledningen, en spelare för dagen säger jag. En uppmaning till ledarna, låt Henrik Larsson få det förtroende han förtjänar. "Framtidens spelare" riskerar annars att förlägga sin framtida bandykarriär hos nån annan elitserieklubb. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0