Sverige säljer både heder och företag till kineserna

Innan jag framför min kritik vill jag tydligt påpeka att jag inte på nåt sätt är kopplad till nån form av religiösa samfund. Jag är inte ens medlem i Svenska kyrkan, alltså ser jag mitt inlägg som en opartisk inlaga enbart mot den svenska statens undfallenhet mot världens nya stormakt.
 
Missionsbåten Elida som ligger granne med Ostindiefararen i Göteborgs hamn har råkat i onåd. Inför den kinesiske vicepresidentens besök i Göteborg ombads (tvingades) Elida att på nåt sätt gömma sitt evangeliska budskap "Sailing for Jesus" som finns målat i meterstora bokstäver på båtens sida. Orsaken var enligt skepparen Abrahamsson att man inte ville att den kinesiska delegationen skulle störas av nån form av religiöst budskap inför deras besök vid Ostindiefararen. Då skepparen protesterade mot det horribla "önskemålet" stängde ansvariga för "hotet" bland annat av strömmen till missionsbåten för tydligt att markera vem som bestämmer.

                                     

                                                En omöjlig kombination för vissa idioter
 
Heja Sverige friskt humör säger jag, vi är ta mig fan mästare i mesighet, ren flathet och undfallenhet. När vi till och med faller platt för det odemokratiska och människofientliga Kina är det väl snart dags att vi överlåter oss till djävulen om detta skulle tilltala nån av våra besökande statsmakter. 

Den som kommer på statsbesök till Sverige lär förstå att våra grundlagsskyddade rättigheter tillåter oss att ha såväl frihet att välja religion samt uttrycka våra åsikter i tal och skrift utan reprimander från staten, vilket knappast kan sägas om landet i öster. Den idiot som beordrat att Elida skall gömma bort sitt budskap skall omedelbart befrias från alla de befogenheter denna person lyckats tillskansa sig.

Skicka hem den kinesiske vicepresidenten och hans följe med ett tydligt budskap: I Sverige råder religions-, tryck- och åsiktsfrihet, kanske vi till och med kan sälja ut även detta till världens i särklass folkrikaste diktatur.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0