Vilken respons!!

Skönt att vara med i debatten igen. Upptäcker att förvånansvärt många redan har läst mitt förra inlägg (första på över ett år) och kan väl hoppas dessa återkommer plus att några tillkommer ytterligare.

Tänkte gå ut ganska mjukt om man säger så vilket innebär att jag håller mig till lokala företeelser som trots allt kan överföras till riksangelägna funderingar. Läser i lokalavisan att boende i Stenhammar med flera är besvikna över att det inte görs ett skvatt för att bygga om utfarten från just Stenhammar mot vägen mot Kållandsö. Vill inte värdera olika behöv av upprustning men kan ändå konstatera att prio ett måste väl ändå vara att få till en farbar väg från Truve till Klovet.

En riksväg med mycket tung trafik där beläggningen snart övergått till grusväg. Finns inte en hel asfaltsbit att skåda på hela sträckan. Att nybelägga hela sträckningen Källby-Götene ansågs tydligen viktigare trots att denna var av det bättre slaget om man jämför liknande vägavsnitt i länet. Undrar vem eller vilka hos Trafikverket som fått 44:an på sitt bord och fattar beslut om prioriteringarna? De verkar dock tillhöra den kategorien beslutsfattare som inte använder hjärnan mer än vid kafferasten.

                                          
            Detta stridsvagnshinder finns i Landskrona men Lidköping har nästan kopierat bygget

Lite kuriosa i sammanhanget gäller Lidköpings kommun och deras tidigare och även nuvarande ambition att se till att vi bilmarodörer, det vill säga alla som kör bil, inte kan ta oss fram i sta´n utan att bryta ryggen. Korsningen på Floragatan vid Matmagasinet är ett bra exempel och borde besökas av Försvarsmakten. Där finns nämligen det mest effektiva stridsvagnshinder jag skådat trots att jag under tio månader körde stridsvagn när jag gjorde värnplikten i Skövde. Ett övergångsställe som med nöd och näppe kan forceras med bil, men det är klart det är väl inte meningen att man skall kunna ta sig till denna del av sta´ns fasciliteter. BYGG OM NU!!!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0