Intressant match på många sätt

Ikväll blir det klang och jubel på Lidköpings Isstadion. Villa firar 75 år med att bjuda på tårta innan elitseriematchen mot Sandvikens AIK och i pausen kommer man att damma av ett sjusärdeles fyrverkeri. Bara att hoppas att laget Villa svarar för lite fyrverkeri också, det skulle sitta fint inför jubileumpubliken.

                                          
         
Jag kommer att finnas på plats tillsammans med min grabb Henrik och hans svåger Carl-Henrik Ek. Carl-Henrik som aldrig tidigare sett en bandymatch live. Efter att flera år jobbat i England är han på väg att påbörja ett längre forskningsprojekt i USA och tänkte därför passa på att få se en riktig bandymatch innan flytten. Vad kunde väl passa bättre än att kolla Villa när de ger stålmännen från Sandviken en präktig överraskning?? Samtidigt få möjligheten att lyssna till sambaorkester på läktaren, fyrverkeri och annan underhållning, det blir en kväll att minnas.

Trots alla skador i Villatruppen kan det bli en sevärd match, som vanligt då Sandviken är på besök hoppas jag det blir det bra bandy, två lag som oftast bjuder upp till trevlig bandy med fart. Vore kul om Villa och Sandviken ville visa mina besökare hur bandy skall spelas, det lär väl inte bli så mycket av den varan för Carl-Henrik under de närmaste åren vad jag kan förstå.

Kanske jag och grabbarna får tillfälle att se fler matcher i hallen tillsammans så småningom, det tror jag kommer att uppskattas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0