Politiker är politiker - eller kanske bara kortspelare?

Efter att ha läst NLT igår gav jag för en gångs skull mitt stöd åt oppositionsrådet Carin Lexmon (m) och hennes idé att skapa sjöutsikt från väg 44. Nu har jag just läst kommunalrådet Kjell Hedvalls blogg och får minsann reda på att Carin ljuger! Hon och hennes parti vill definitivt inte ha sjöutsikt vid Sandbäcken, man har bestämt sagt ifrån i denna fråga enligt Hedvall.

                                  Foto NLT 
                                   Två kombattanter som inte alltid visar korten....

Som enkel undersåte i kommunen med dessa starka politiska makthavare som vägledare blir jag än mer vilsen, vad vill man egentligen från de olika politiska konstellationerna? Är övertygad om att jag kunde få klarhet i frågan genom att personligen kontakta dessa båda representanter men om man på en helsida i NLT säger en sak från oppositionen och saluför en helt annan version från majoriteten (må vara i bloggform) så blir i alla fall jag väldigt betänksam. Är det så här våra två representanter väljer att manipulera oss eller är det mer ett spel för galleriet? Tycker du si, ja då tycker jag så! 

Visst luktar det populism från alla håll, det är inte alltid sanningen behöver deklareras, det gäller i första hand att inte sitta med Svarte Petter när spelet är slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0