Mord eller allsång, vilket är att föredra?

Knappt att jag vågar skriva dessa vanvördiga rader men jag tar mod till mig och gör ett utfall. Jag sitter nämligen vid datorn en tisdagkväll efter klockan 21 och missar därmed den engelska serien Morden i Midsomer. Jag är fullständigt medveten om att detta är att häda, ingen jag känner missar frivilligt Morden i Midsomer så jag är övertygad om att jag kommer att få på pälsen men skit samma, jag får ta smällen med högburet huvud.

                                            
                                    Kommissarie Barnaby in action

Att engelska teveserier oftast är små mästerverk är jag den förste att erkänna men trots detta så har jag svårt att sitta inne en sommarkväll och kolla teve. Det fick räcka med en timme Allsång på Skansen, därefter är det behagligare att sitta vid datorn i förtältet och fundera över livets mysterier. 

                                                   
                                                         En bra artist i fel kanal

På tal om allsång så såg jag även Lotta på Liseberg igår och måste säga att jag blir lika irriterad varje gång jag tvingas genomlida TV4 med dessa förbannade reklamavbrott. Irriterande och störande vilket till slut gör att jag struntar i att titta överhuvudtaget. Lika bra det förresten, Lotta på Liseberg är ingen höjdare enligt mitt tycke trots att expertisen på området lovordar programmet. Det enda jag orkar med i denna kanal är Beckfilmerna med den alltid lika "vältalige" Gunvald Larsson samt kommissarie Becks stödkragebärande granne, han med "skall du ha en stänkare", det är värt varenda sekund även om jag måste vänta över nyheterna kl 22 för att följa filmen till slutet.

Som en liten avslutande kuriosagrej kan jag berätta att jag fått tillbaks mitt cykelhjul från reparatören som jag skrev om för några dagar sen. Utan att byta däck som han hävdade var nödvändigt för att få slangen att hålla luft så fungerar nu däcket klanderfritt. Det gäller att stå på sig mot "experterna", envishet lönar sig ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0