Campinglivet kan vara hårt.

Herregud vad trögt det är för tillfället, uppdateringen av bloggen är under all kritik. Och det skall vara jag som missköter min syssla på detta viset, är ju själv ganska snabb att kritisera då saker inte faller mig på läppen. En liten ursäkt är att jag haft besök från storstan, dotter Helena och mågen Thomas har varit på besök några dagar och då finns det ju alltid annat att göra än att sitta framför datorn.

Har annars haft lite att göra med oärliga hästhandlare, det är ju en klassisk branch där det sen gammalt brukar rufflas. Tänker inte redogöra för vad som hänt det senaste mer än att vissa försöker gör sig en hacka med oärliga, ja i alla fall tvivelaktiga metoder men ibland hoppar de på fel "offer" vilket känns förbannat skönt måste jag säga.

För övrigt är det inte mycket som händer, jo regnet strilar som vanligt i juli och den korta badsäsongen under två veckor i månadsskiftet har stoppat upp totalt. Verkar som om den kanske kommer igång i nästa vecka igen, då är det även meningen att jag tillsammans med Ing-Marie och Jörgen skall köra en allsångskväll på Filsbäcks Camping. Bara att avvakta vädret, det verkar ju bli riktigt trevligt frampå veckan.

Som avslutning kan jag bara rapportera att det blir aldrig som man tänkt sig på en campingplats. Att planera längre än en halvtimme framöver är för det mesta omöjligt. Så blev det ikväll, det dråsade in folk då jag tog fram dragspelet vid sjutiden och sen var det fullt ös till klockan passerat midnatt. Just nu är klockan halv två på natten och jag är på väg att inta horisontalläge efter en fantstiskt trevlig kväll med sång och musik. Vi hörs frampå söndagen då jag sparkat liv i mina normalt morgonpigga livsandar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0