Bandy, spelning, spel på hästar och hästhoppning

Den rubriken går inte av för hackor, den innefattar en stor del av helgens aktiviteter. Ändå tog jag inte med Melodifestivalen, kanske mest beroende på att mitt intresse för denna tävlingsvariant inte är speciellt stort.

                                               
                                                          Albin gör stora segergesten...
           
För att börja från lördag morgon så var det Villacup i bandy som gällde. Klockan åtta gällde det att stå redo på läktaren för att kolla 11-åringarna där Villa 2 fick en avhyvling av Vänersborg. Klockan nio var det dags att ta sig an Surte och där fick målvakten Albin Johansson en stillsam tillställning. Behövde inte förta sig då Villalaget vann med 10-0 eller möjligen mer, hängde inte riktigt med i svängarna med kulramen.

Eftermiddagen går i musikens och underhållningens tecken: Först skall jag tillsammans med Jörgen Åhman underhålla på Götdala Herrgård för Synskadades Förening och därefter är det ju som sagt Melodifestivalen (får väl intressera mig lite för detta spektakel trots allt). Innan dess har jag förhoppningsvis prickat in sju rätt på V75 på Mantorp som gör att den kvällen är räddad.

                                             
                                                          Amanda och Adam, ett strävsamt par...

Söndagen kommer att tillbringas till en del i Mariestad ridhus där Amanda tävlar med Adam i två klasser, 1.10 samt 1.20.
 
Detta var en kort sammanfattnig av helgen, det gäller att inte bli sittande. Risken är ändå att några helgtimmar spenderas framför datorn, det finns ju om inte annat ett behov av att skriva av sig både lite positiva och negativa tankegångar. Vi hörs. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0