Branäs, ett paradis för de unga.... och gamla

En resa till värmländska skidmetropolen Branäs i mars månad är en höjdare. Tillsammans med  hustru, barn, barnbarn och tidigare gemål, alltså barnens mor, är vi på en riktigt trevlig vistelse i Branäs. Tyvärr har mina lekamliga delar inte till fullo reparat de skador som tillfogats under resans gång och tvingas till mitt stora förtret avstå från livets höjdpunkter, alltså detta att åka utför.

                             
                                                       Tuff utförsåkning för en tuff åkare...

Att det går utför utan min hjälp är bara att acceptera, den kommunala berg-och-dalbanan har väl redan För eller emot, håll med eller bli vansinnig, gråt eller argumentera, oavsett vilka varianter vi använder så kommer besluten som ett brev på posten. Förresten, ett brev på posten är inte att leka med, att skriva BOMB på ett vadderat kuvert adresserat till Lidköpings kommun räcker för att ställa till ett rent h-e för samhällets försvarsorganisation. Bombgruppen från Göteborg kallas in och är på plats snabbare än om man ringt 112 och begärt en ambulans.

Tyvärr har jag inga stora samhällsproblem att diskutera men hoppas att dessa rader kan få er att känna vårens antågande, här uppe är det trots allt några veckor kvar innan snön är borta. Vi hörs, livet börjar på måndag , om inte tidigare!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0