Positiva tankegångar i en negativ värld

Vaknar av att solen prickar springan i sovrummets vädringsfönster. Funderar en stund på hur dagen möjligen kommer att gestalta sig, kommer de negativa nyheterna att fortsätta strömma ut ur teveapparaten, radion och tidningarna? Väntar en stund innan jag betämmer mig för att sätta fötterna i golvet och börja dagen med ny positiv energi, livet är alldeles för kort för att reta sig på kommunala besparingar, skattehöjningar, skolnedläggningar, arbetslöshet, minskade pensioner, dyrare bensin, ökade matkostnader, längre vårdköer, sämre äldrevård och tvåhundra försämringar ytterligare.

                                               
                         Det har hänt en del sen pålningsarbetet började..

Hoppsan, där kom hela raddan av negativiteter, det var allt för den här dan, nu är det alltså positiva signaler från hjärnan som gäller, fikastunden med kompisarna, en sväng på torget, gratulera barnbarnet Jonatan som fyller 16 idag, packa för morgondagens skidresa till Branäs, slå en signal och prata med Erik i Binneberg när han kommer från dagis, ja som alla märker så finns det ljusglimtar även i den dystraste konjunkturtillvaron på mannaminne. 

Om inte detta är nog för att göra tillvaron inspirerande så tar jag en promenad förbi bygget av evenemangshallen, då är det nästan så jag längtar till julhelgen vilket jag normalt inte brukar göra. Invigningen av hallen på annandagen med match mot Vänersborg (?) måste väl ändå vara nåt att se fram emot.

För övrigt kommer jag att skicka lite kommentarer från Branäs under de kommande dagarna, det finns säkert nånting att kommentera eller ha synpunkter på. Om inte annat så kan jag väl lägga in lite bilder från restaurangterassen där jag antagligen kommer att tillbringa några soliga timmar, möjligen med en pilsner och nån form av förtäring.  

Kommentarer
Postat av: Oven

Akta er för Inge bara, Inge Glid, norrmannen du vet.

Skämt åsido, ha det bra i vårsolen.

2009-03-18 @ 20:41:58
URL: http://ovenordstrom.webblogg.se/
Postat av: Ronny

Tack för det Ove, lycka till i Skara på söndag.

2009-03-18 @ 21:37:17
URL: http://ronson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0