Hattarna av för Laholms kreativa kommundirektör

Trots att de flesta säkert läst det senaste i floran av galenskaper måste jag bara få bidra med min syn på Laholms kommundirektör och hennes fantastiska hattparad för 18 000 kronor som betalts med skattebetalarnas pengar. De 60 inköpta hattarna skall/har placerats på kommunens chefer för att öka deras kreativa- samt inlevelseförmåga enligt en upprymd och nästan salig kommundirektör Kristiina Kosunen Eriksson.

                                                   
                         Hattarnas halländska mode(r) tar emot med öppna famnen

Trodde nog att Överståthållaren skulle tilldelas priset för 2009 års största fiaskoförslag med förslaget att kommunerna skulle få den stora ynnesten att för 75 000 kronor hyra en markbit på 1,5 kvadratmeter för att hylla Victoria och Daniel. Nu råder det inte längre nån tvekan om att denne royalistiske pajas är rejält slagen av en praktfull pajasmadame, nämligen Kristiina Kosunen Eriksson i Laholm. Hennes upptåg måste väl vara årets självmål alla kategorier. Har svårt att tänka mig nån textförfattare i revysverige kan missa att ha med denna direktör i sin uppsättningar till nyår. En kommunchef  som verkligen har givit uttrycket "att prata i nattmössan" en nästan magisk innebörd. Tjänstefel och sparken bör vara ett rimligt svar från kommunens ansvariga, men som vanligt blir det väl bara klapp på ryggen för ett vällovligt initiativ.
                                                  
                                                     Kan ge pris trots allt...

Heja Vänersborg
Kom på att innan jag stänger för idag så måste jag naturligtvis lägga till Vänersborgs kommunansvariga i tävlingen om årets största fiasko. De har ju på nåt konstigt sätt lyckats nominera sig själva till tävlingen med två stekheta tävlingsbidrag. Först Arenan med runt 100 miljoner i överskridna kostnader, därefter köpet/försäljningen av Toppfrys med förlust på 10-20-30 miljoner, ingen vet riktigt hur mycket det rör sig om. De ligger därmed bra till om vi enbart ser till den ekonomiska delen.

Märk att jag hållit mig på kommunal nivå, annars blir det för enkelt, då finns det bara en(?) kandidat och då blir det ju ingen tävling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0