Går inte att ta ledigt, nu är jag på tå igen!!

Trots att jag försökt ta ledigt från denna form av kommunikation så ser jag att besöksfrekvensen på sidan fortfarande ligger på en nivå som jag inte hade förväntat mig efter mitt "avhopp" från att meddela mig med omvärlden. Min lilla ledighet kanske räckte för att hämta andan, nu känns det faktiskt lite inspirerande att ta upp tråden igen, det finns ju faktiskt en hel del att diskutera och ha synpunkter på.

                       
                         En tappad framtand kan inte hindra ett framtidshopp

Närmast är det naturligtvis morgondagens (lördagen) stora händelse att bevittna. Klockan elva kommer jag att stå i Kyrkobacka ridhus för att se barnbarnet Molly tävla i hoppning. Eftersom hennes bästa ponny Myran är konvalecent, det vill säga går på rehab i hagen fram till våren så är det andraponnyn Amadeus som får bära fanan om man säger så. Amadeus är en shettis med en fullständigt hejdlös framåtanda, alla som känner till det allra minsta om shetlandsponnyer vet att dessa varelser inte är kända för att göra nåt utöver det som absolut behövs.

Amadeus tillhör därför undantagen, han är framåt så det blixtrar om hela hans lilla temperamentsfulla lekamen. Han fullkomligt lyser av springglädje så fort nån sitter i sadeln, därför kan Molly ägna all sin energi åt att rida med stil och elegans vilket hon gör trots sina sex år. Jag har som jag sagt tidigare sett många unga på hästryggen genom åren men jag vågar påstå (part i målet) att Molly är en talang utöver det vanliga. Inte konstigt egentligen eftersom hon rider minst en timme varje dag! Kommer att bli spännande.

Vad gäller övrigt engagemang så är det bara att inse att jag inte klarar av att sitta på rumpan och bara "se på" när alliansens företrädare, visserligen ganska få, men tyvärr ändå i majoritet på exempelvis Lidköpingsnytt, kastar ur sig det ena påståendet efter det andra som om de vore de enda som vet hur samhället fungerar. Till slut blev det för mycket, jag orkade inte längre bara sitta tyst och lyssna trots att jag vid några enstaka tillfällen deltagit med inlägg. Problemet är ju att det inte finns utrymme att bemöta vissa rent illvilliga påståenden på ett korrekt sätt om man inte själv skriver en debattartikel. 

                                         
                                     Finns inte mycket att skryta med....

Det som gjorde att att jag kände för en time out var den olustiga översittarmentalitet som smög in i exempelvis Lidköpingsnytts kommentarer. Den som på något sätt försökte argumentera för ett humant samhälle där vi gemensamt försöker skapa en bra tillvaro blev allt oftare kallad kommunist, fackpamp eller helt enkelt betraktad som samhällsförstörare eller mer eller mindre idiotförklarad. Beklämmande ofta av representanter för allianspartier som emellanåt med namn vågar stå får sina åsikter men alltför ofta av fega skitstövlar som gärna tar till brösttoner men inte för ett ögonblick skulle våga stå för det dom kastar ur sig.

Nu är vilotiden över, i takt med att det blir allt mörkare så blir den "legala" tiden framför datorn allt längre. Bara att hoppas att läsarna från förr kommer tillbaks. Hoppas naturligtvis att det kommer nya läsare, jag skall försöka förmedla min syn på det som händer för nu börjar det hårdna till på alla fronter. Tack och lov så får vi allt fler argument att hantera, flera av allianspartierna balanserar för närvarande på slak lina vilket känns både inspirerande och skapar samtidigt en själslig spa-känsla. 

Kommentarer
Postat av: Henrik Carlsson

Tjena, roligt att du är igång igen.

/Henrik

2009-10-26 @ 07:48:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0