Gråväder/bloggväder/bandy/välbesökt sida

                                                              

Hade planerat att se Villa-Lidköping-IFK Kungälv i eftermiddag men tappade lusten då regnet strilade sådär skönt som det kan göra i slutet av oktober. Att titta på bandy då det är 7 plusgrader småblåsigt och isen antingen är knottrig eller vattensjuk det är inte vad jag prioriterar en lördagseftermiddag, därför känns det oerhört skönt att veta att vi från och med annandag jul kan njuta av perfekta förhållanden då Villa spelar hemma. Om bandyn skall utvecklas så krävs det att förutsättningarna utvecklas, enkelt men sant. Att "riktiga" bandyvänner hävdar att sporten med det lackröda nystanet skall bedrivas utomhus vill väl i sin drömvärld att bandy dessutom skall spelas på naturis. Förresten, Villa vann med 6-1 utan att Johan Andersson kom med i matchprotokollet, mer än i laguppställningen. Kanske har annat att tänka på än Villa för tillfället?? Slut på bandyn för idag.

                                     
                                   Vinninga, ett växande samhälle

Pratade med en före detta arbetskamrat häromdagen och sa nåt i stilen med att "hörde att du har sålt huset och skall flytta till Vinninga". Hur i h... vet du det, frågade han uppriktigt förvånad och jag tvingades "erkänna" att jag glömt vem som lämnade denna världsnyhet till mig. "Märkligt hur fort ointressanta nyheter sprids" sa han och jag höll med av hänsyn till min informationskälla. Kom bara att tänka på detta när jag idag kollade min bloggstatistik och konstaterade att den hade rekordbesök trots att jag bara varit i farten ett dygn efter att den legat i träda ett tag. Ryktet sprider sig fort tydligen vilket i detta fallet enbart är av godo. Fortsätt gärna läs, jag skall försöka hålla liv i bloggsidan. Kan som avslutning meddela att även jag bott i "byn" på bilden ovan, 1966-70 hade jag förmånen att få ta del av samhällets tjänster. Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0