ÅT HELVET med orättvisan

Nu har jag förhandlat klart! Efter att ha suttit i löneförhandling med staten så enades vi om att jag inte hade gjort mig förtjänt av min tidigare alldeles för frikostiga lön (pension) så det var bara att acceptera en lönesänkning med 136 kronor i månaden efter skatt. Fortfarande naturligtvis med tidigare skatteuttag specialkonstruerat för oss som inte arbetar. Ni vet, det där med sagan om Rödluvan eller den så kallade arbetslinjen som skapat så oerhört många nya arbeten. Ökad köpkraft för vissa innebär ökade priser vilket även drabbar pensionärer.

                                           
                                          Mindre och mindre i lönekuvertet...

Gnäll säger en del, orättvist säger andra. Fullständigt ÅT HELVETE säger jag och menar det verkligen. Ett samhälle som diskriminerar arbetslösa, sjuka, pensionärer och andra är fullständigt ÅT HELVETE. Nu fick jag sagt detta ännu en gång. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0