Lev som du lär är parollen....

Mona Sahlin har blivit fotograferad med en handväska som kostar 6000 kronor. Enligt skvallerpressen, dit jag även räknar de så kallade kvällstidningarna (är ju numera morgontidningar) i spetsen, så är "irritationen stor" bland väljarna ute i landet. Nyheten ligger för tillfället nästan i nivå med jorbävningskatastrofen i Haiti.

                                                    
                                                  För dyr för en partiledare

Senaste inlägget i ärendet var att Fredrik Reinfeldt minsann inte var sämre, han bär ett armbandsur som kostar 22 000 kronor men detta upprör naturligtvis inte lika mycket, han representerar ju trots allt "överklassen" och tillåts därför vara lite extravagant vad gäller personliga ägodelar.

Trots Mona Sahlins hemska utsvävningar så ligger hon ändå i lä jämfört med de unga socialbidragstagarna på Drottningholm. Där köps inga handväskor för 6000 kronor inte, där handlar det istället om sexsiffriga belopp alltså en normal årsinkomst för den som arbetar för brödfödan. Men det är skillnad det, de kungliga högheterna skall ju representera Sverige gubevars och måste naturligtvis vara ståndsmässigt utstyrda för att inte ställa Sverige i skamvrån.

Själv känner jag mig ganska tillfreds då jag för inte så länge sen investerade i ett nytt armbandsur. Estetiskt tilltalande med en fantastisk vacker armlänk. Allt detta till det facila priset av 140 kronor hos Prylshopen på torget i Lidköping. Borde väl inte vara rädd för att bli fotograferad med detta armbandsur, ingen kan beskylla mig för att leva över mina tillgångar trots en knaper "pensionslön".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0