"Jag minns den svunna tiden, jag minns den som igår"

Detta kan, förutom att det är en ett litet miniinlägg i debatten om arbetslösheten, vara nånting för gamla nostalgiker som liksom jag tillbringat nästan ett år i nån av försvarets pansarkolosser. Nedanstående visar att det finns både energi och arbetslust hos den som är arbetslös även om vissa ibland vill påskina motsatsen.

Såg alltså filmen med denna hemmabyggda stridsvagn på Aftonbladet och blev både imponerad och nostalgisk. Militärtjänstgöringen på PS2, pansartruppskolan i Skövde 1963-64 har trots allt satt sina spår. Trots att det är 46 år sedan jag senast spakade en 55-tons Centurion, eller som gruppchef ledde anfallet mot lede fi på västra Vätterstranden eller vid skjutövningarna använde den gyrobalanserade 10 cm-kanonen så kan jag fortfarande plocka fram känslan av att sitta nerkrupen, instängd och fokuserad i denna pansarkoloss i full fart över skjutfältet. Det var tider det för en teknik- och körglad nittonåring! Därför blir jag lika fascinerad varje gång jag ser en stridsvagn oavsett modell eller storlek.

Så här skriver byggherren Harry Lindahl om sitt hobbyarbete.

"En liten film på min egenhändigt byggda stridsvagn. Rysk Black Eagle, den kan heta T12 UD. Byggde denna för att jag har så lite att göra när jag är arbetslös.

Klicka på länken nedan. 


"http://mittklipp.aftonbladet.se/app/player/mittklipp.swf?ID=34074&auto=no&serverpath=http://ss11i01.stream.ip-only.net/video/movies"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0