Dags att Villaledningen tar publiken på allvar

Eftersnacket efter Villas hemmamatch mot Sirius kom inte enbart att handla om en väl genomförd match från hemmalagets sida. Efter premiärmatchen framkom en del synpunkter på ljudanläggning, säkerhetsfrågor, biljetthantering, visitering och en hel del annat kring arrangemanget.

                                        
          Tydligen lättare att bygga än att få logistiken att fungera vid evenemang

Efter andra matchen kvarstår problemet med ljudanläggningen även om jag personligen tyckte det var något bättre än i premiären. Nu uppstod istället ett annat riktigt irriterande problem som jag själv inte råkade ut för men som jag hörde flera andra prata om. De som kom till matchen utan att ha löst biljett i förväg fick vänta i biljettkö utomhus i -10 grader i vissa fall över 30 minuter innan de till sist tilläts lämna pengar i entrén beroende på att det datoriserade biljettsystemet pajade. Se för tusan till att man kan lösa biljett i entrén. Många har inte tillgång till internet eller åker från exempelvis Axvall för att köpa biljett på Hjertbergs. Tänk på att det är många som kommer "utifrån" och som vill se matchen utan utan en massa strul innan.  

Vid premiärmatchen kunde man från ståplats lämna arenan efter tio minuters trampande i kö. Denna gång stängde man den närmaste utgången för denna delen av publiken vilket gjorde att alla från bortre långsidan tvingades gå över kortsidans "balkong" till stora entrén vilket skapade ytterligare kö och därmed ännu mer irritation. Motiveringen från ansvariga var att denna utgång endast fick användas vid nödsituation. En utgång som fungerar på samma sätt som utgången till stora entrén. Fattar inte vitsen med detta förbud men det är kanske inte meningen heller. Kanske dags att ansvariga tar detta med publiken på allvar om man vill ha oss tillbaks igen.  

Det tredje problemet är att trapporna på ståplats även denna gång var helt igenkorkade av åskådare som trots flera uppmaningar av speakern inte flyttar sig. Kanske nåt för vakter och publikvärdar att börja jobba med istället för att spela Allan där Allan inte behövs. Kommer att bli intressant att följa utvecklingen, nu har ju arrangörerna ett par veckor på sig att tänka till och åtgärda problemen innan nästa hemmamatch. Då är jag övertygad om att man löst det jag nämner, om inte så är risken stor att många skiter i Villa och stannar hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0