Nyvaken - eller pånyttfödd

Har konstaterat att kan vara både nyttigt och avkopplande (både för en själv och andra) att ta en så kallad time out. Vet egentligen inte hur länge man skall vara inaktiv för att det skall kallas time out men min bortavaro från detta forum har i alla fall varit tillräckligt långt enligt mitt sätt att se det.

Att det började klia i skrivfingrarna igen kanske mest har att göra med att regnet fullständigt öser ner och omöjliggör allt vad uteaktiviteter heter, i alla fall för mig som inte precis trivs med regnet strilande över den kala hjässan.

Vad skriver man om en sån här dag månne? Kronprinsessan Victoria och Daniels arvinge möjligen. Nä fy tusan, det räcker väl med alla andra som svansar omkring och inte vet till sig av "glädje". Kan ändå inte låta bli att kommentera knug... kungens första uttalande efter den stora nyheten. "Drottningen och jag önskar kronprinsessparet lycka till"! KRONPRINSESSPARET, jo så säger han denne vältalighetens mästare. Inte Victoria och Daniel utan kronprinsessparet. En bra beskrivning av hur kungligheterna betraktar sig själva.

Finanskrisen ligger ungefär på samma nyhetsnivå, alla tävlar om att måla upp det ena värre scenariot än det andra och experternas utlåtanden står som spön i backen. Kanske dags för många att öppna korpgluggarna och förstå att världen inte styrs av vad vi gräsrötter gör eller inte gör. Bara att huka sig när den stora slåttermaskinen "marknaden" kommer ångande och klipper oss jäms med f(r)otknölarna.

Om regnet avtar så kanske jag tar en ny time out men den kommer definitivt att bli av det kortare slaget, nu känner jag att jag är på G igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0