"Hos oss tankar du alltid billigare"

Rubriken är hämtad från Tanka där mitt Volvokort gäller. Får med jämna mellanrum reda på vad kortet verkligen betyder. "Tänk på att vi ger Dig 10 öre rabatt/liter när Du tankar med Volvokortet" skriker reklammakarna ut i brev efter brev.

                   Tanka bensinstation
                                         Att vara utvald är att bli lurad

Jag skulle vilja vända på det och säga; "Tänk på att ni lurar mig varenda gång jag går på detta falsarium"! På i stort sett alla tankställen i sta´n kostar dieseln just nu 13.89. Men på Tanka, alltså där Volvokortet gäller kostar den 13.99!! Men då får jag ju naturligtvis den fantastiska rabatten på 10 öre, alltså ett nettopris på 13.89. Måste ju betyda att mitt Volvokort gör mig till lovligt byte för rabattskojarna. "Ge idioten 10 öre rabatt så känner han sig previligierad och tankar hos oss, det kostar ju inte Tanka något extra"!

Att Volvo ens orkar skita ner sig för den så kallade rabatten. Jag tankar 50 liter till en kostnad av 699.50 hos Volvo. Då får jag 5 kronor i rabatt, alltså behöver jag bara betala 694.50. Visserligen hade jag ju betalt det lägre priset även om jag tankat på nån annan station men då hade jag ju gått miste om känslan att vara utvald. Snacka om att använda sig av falsk eller vilseledande marknadsföring.  



  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0